Ομιλία της Κ. Βέττα στη Βουλή κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας: «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου - Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων».
Η κ. Βέττα ανέφερε αρχικά ότι, με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης, επέρχεται ολισθηρή απαξίωση του Συντάγματος, το οποίο ορίζει ρητά ότι η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση ενώ, προς επίρρωση του ισχυρισμού της, επεσήμανε ότι η Ν.Δ. θεωρούσε για χρόνια ανυπέρβλητο εμπόδιο το άρθρο 16, για την ίδρυση ιδιωτικών σχολών.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα προβληματικά και επικίνδυνα για το δημόσιο συμφέρον σημεία του νομοσχεδίου, αναδεικνύοντας:
Την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των ιδιωτικών κερδοσκοπικών Funds
Την απαξίωση των δημόσιων σχολείων που θα κινδυνεύσουν να γίνουν προθάλαμος ιδιωτικών σχολών, με πλείστους μαθητές να είναι αδιάφοροι για την εκπαιδευτική διαδικασία
Την υποβάθμιση των δημόσιων πανεπιστημίων, ειδικά των περιφερειακών. Μάλιστα, η κ. Βέττα, κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής το υπόμνημα του Συλλόγου Διοικητικών Υπαλλήλων του Π.Δ.Μ., το οποίο αναδεικνύει με ενάργεια τους προβληματισμούς και τις αγωνίες τους για το μέλλον του Πανεπιστημίου και της περιοχής
Την υπερχρέωση των νοικοκυριών με υπέρογκα φοιτητικά δάνεια, ένα σημαντικό πρόβλημα για την διεθνή πραγματικότητα
Το εμπόριο ελπίδας, για φοίτηση σε σχολές χαμηλού επιπέδου, με έντονους προβληματισμούς για την αρτιότητα των αποφοίτων, δεδομένου ότι η Ε.Β.Ε. στις ιδιωτικές σχολές θα αφορά το πεδίο και όχι το τμήμα, με αποτέλεσμα να έχουμε είσοδο π.χ σε ιατρικές σχολές με 9.000 μόρια
Το ορατό ενδεχόμενο οι ιδιωτικές σχολές να ζητούν κρατική χρηματοδότηση κατηγορώντας την χώρα για αθέμιτο ανταγωνισμό, ενώ είναι πιθανόν να απαιτηθεί για λόγους «ισονομίας» να μπουν δίδακτρα και στα δημόσια
Παράλληλα αποδόμησε τα επιχειρήματα για επιστροφή φοιτητών στην Ελλάδα, ενώ τόνισε ότι η ερευνητική διαδικασία δεν θα ωφεληθεί καθόλου από την ίδρυση ιδιωτικών σχολών.
Κλείνοντας, η κ. Βέττα αναφέρθηκε σε δύο διαφορετικές λογικές, την κυβερνητική, για παιδεία – εμπόρευμα και την αντίθετή της, για Παιδεία αγαθό και όχημα για ανοδική κοινωνική κινητικότητα, προκοπή και ευημερία. Ο ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ, τόνισε, στηρίζει έμπρακτα την δεύτερη προοπτική και συντάσσεται στο κοινωνικό μέτωπο ενάντια στην υλοποίηση του αντισυνταγματικού και αντικοινωνικού νομοσχεδίου.
Comments